[stextbox id=”info” caption=”Grupuri de dezvoltare socio-emotionala”]
Dezvoltarea abilităţilor sociale şi emoţionale ale copiilor într-un mod adecvat reprezintă un bun predictor al sănătăţii mentale a copilului şi a stării lui de bine. 80% din bazele acestor abilităţi socio-emoţionale dezvoltate în perioada preşcolară sau în şcolaritatea mică vor fi folosite apoi în viaţa de adult.
Principalele competenţe emoţionale şi sociale sunt:
Abilităţi emoţionale
- Recunoaşterea şi exprimarea emoţiilor
- Să identifice propriile emoţii în diverse situaţii.
- Să identifice emoţiile altor persoane în diverse situaţii.
- Să identifice emoţiile asociate unui context specific.
- Să recunoască emoţiile pe baza componentei nonverbale: expresia facială, postura, modificări fiziologice.
- Să transmită verbal şi nonverbal mesajele afective.
- Să diferenţieze starea emoţională de exprimarea ei externă.
- Să exprime empatie faţă de alte persoane.
- Să exprime emoţii complexe precum ruşine, vinovăţie, mândrie.
- Să recunoască regulile de exprimare a emoţiilor.
- Înţelegerea emoţiilor
- Să identifice cauza emoţiilor.
- Să numească consecinţele emoţiilor într-o situaţie.
- Reglarea emoţională
- Să folosească strategii de reglare emoţională.
Abilităţi sociale
- Iniţierea şi menţinerea unei relaţii
- Să iniţieze şi să menţină o interacţiune cu un alt copil.
- Să asculte activ.
- Să împartă obiecte şi să împărtăşească experienţe.
- Să ofere şi să primească complimente.
- Să rezolve în mod eficient conflictele apărute.
- Integrarea în grup
- Să respecte regulile aferente unei situaţii sociale.
- Să coopereze cu ceilalţi în rezolvarea unei sarcini.
- Să ofere şi să ceară ajutorul atunci când are nevoie.
Logopedia distractiva
[/stextbox]