Grupuri de dezvoltare socio-emotionala

Grupuri de dezvoltare socio-emotionala

Dezvoltarea abilităţilor sociale şi emoţionale ale copiilor într-un mod adecvat reprezintă un bun predictor al sănătăţii mentale a copilului şi a stării lui de bine. 80% din bazele acestor abilităţi socio-emoţionale dezvoltate în perioada preşcolară sau în şcolaritatea mică vor fi folosite apoi în viaţa de adult.

 

Principalele competenţe emoţionale şi sociale sunt:

Abilităţi emoţionale

  • Recunoaşterea şi exprimarea emoţiilor
  • Să identifice propriile emoţii în diverse situaţii.
  • Să identifice emoţiile altor persoane în diverse situaţii.
  • Să identifice emoţiile asociate unui context specific.
  • Să recunoască emoţiile pe baza componentei nonverbale: expresia facială, postura, modificări fiziologice.
  • Să transmită verbal şi nonverbal mesajele afective.
  • Să diferenţieze starea emoţională de exprimarea ei externă.
  • Să exprime empatie faţă de alte persoane.
  • Să exprime emoţii complexe precum ruşine, vinovăţie, mândrie.
  • Să recunoască regulile de exprimare a emoţiilor.

 

  • Înţelegerea emoţiilor
  • Să identifice cauza emoţiilor.
  • Să numească consecinţele emoţiilor într-o situaţie.
  • Reglarea emoţională
  • Să folosească strategii de reglare emoţională.

Abilităţi sociale

  • Iniţierea şi menţinerea unei relaţii
  • Să iniţieze şi să menţină o interacţiune cu un alt copil.
  • Să asculte activ.
  • Să împartă obiecte şi să împărtăşească experienţe.
  • Să ofere şi să primească complimente.
  • Să rezolve în mod eficient conflictele apărute.
  • Integrarea în grup
  • Să respecte regulile aferente unei situaţii sociale.
  • Să coopereze cu ceilalţi în rezolvarea unei sarcini.
  • Să ofere şi să ceară ajutorul atunci când are nevoie.

 

Logopedia distractiva

Posted in carduri and tagged , , .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.