7 metode prin care putem sprijini copiii cu TSA să își organizeze eficient timpul și spațiul

Copiii care suferă de tulburări de spectru autist pot întâmpina probleme în a-și organiza timpul și a-și duce sarcinile la bun sfârșit. De asemenea, deseori au nevoie de ajutor pentru a-și organiza spațiul de lucru și/sau camera în care se joacă.

Cum îi putem sprijini noi?

  • Le explicăm importanța utilizării calendarelor, orarelor;
  • Identificăm și căutăm un coleg care să le amintească să își noteze lucrurile importante;
  • Utilizăm și îi învațăm să pună în practică tehnici de studiu pentru a-și organiza notițele și timpul dedicat învățării (hărți conceptuale, rezumat, agendă de lucru);
  • Le oferim o hartă cu toate camerele centrului/casei pentru a facilita identificarea lor și pentru a se descurca în caz că se rătăcesc.
  • Rugăm un coleg/o colegă să îi acompanieze în schimbul de săli (la școală), doar dacă este necesar, pentru a evita să se dezorienteze.
  • Anticipăm și le povestim despre posibilele schimbări de program sau de mediul luând în calcul dificultățile lor în a se putea adapta rapid
  • Îi învățăm să își țină un jurnal personal.

Photo by Allen Taylor on Unsplash

Posted in articole.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.