Protecția datelor tale

În data de 25 mai 2018 a intrat în vigoare noul Regulament al Uniunii Europene privind protecția datelor personale 679/2016. Detalii despre acesta în limba română poți găsi chiar aici.  Prin urmare, toate organizațiile care prelucrează date cu caracter personal sunt obligate să se adapteze la noua legislație europeană.
Echipa Asociației Activity își dorește să te asigure că datele personale pe care tu le furnizezi sunt protejate. De asemenea, vrem să știi ce fel de date personale avem, cum le procesăm și ce drepturi ai asupra lor.

Ce date colectăm?

  • Procesăm date personale în următoarele contexte: formulare de înscriere la activitățile/proiectele asociației, formular de abonare la newsletter Asociația Activity, cereri de înscriere pentru serviciile de terapie/consiliere furnizate de asociație, formulare de înscriere ca voluntar sau pentru angajare, date de contacte pentru noutăți.
  • Datele procesate cuprind, de regulă următoarele informații: date de contact, nume, date cu caracter personal în contextul beneficiarilor asociației, angajaților și voluntarilor pentru a satisface cerințele obligatorii ale legislației naționale.
  • În mod anonim, folosim serviciul Google Analytics pentru a putea evalua traficul pe pagina noastră web fără să identificăm personal vizitatorii. Acest serviciu este gratuit și analizează la nivel colectiv informații precum timpul petrecut pe site sau paginile cele mai vizitate.

Cum obținem datele?

  • Procesăm direct doar datele transmise de tine (de exemplu, cele trimise de tine printr-un formular de înscriere) și exclusiv cu acordul tău (exprimat prin opt-in sau prin bifarea unor căsuțe prin care îți exprimi acordul care nu sunt niciodată prebifate).
  • Întotdeauna te informăm și îți cerem acordul înainte de a colecta și procesa datele tale. Nu intrăm în posesia datelor tale de la terțe părți, nu le cumpărăm și nu le vindem.
  • Colectarea datelor are întotdeauna o bază legală. Prin urmare, datele tale personale sunt colectate în baza acordului exprimat de tine, interesul legitim, obligații legale (de ex., Codul Muncii, Legea Voluntariatului 78/2014 etc.) sau contractuale.

Cum folosim datele?

  • Folosim datele tale în scopurile pe care le menționăm în această politică: administrare baze de date, gestionarea proceselor de recrutare și selecție în cadrul echipei Asociației Activity sau evenimentelor sale, arhivare, diagnosticare și oferirea serviciilor de terapie și consiliere, îndeplinirea unor obligații legale, transmiterea buletinelor informative, comunicare generală non-promoțională).
  • În situația în care beneficiarii noștri vor face parte din proiecte finanțate prin programe europene, Asociația Activity va fi obligată să arhiveze datele pe o durată de până la 5 ani. Acestea vor fi utilizate strict în acest scop sau în cele în care își vor da acordul.

Ce drepturi ai?

  • Poți să ne soliciți să îți actualizăm datele sau să le portăm.
  • Ne poți solicita să îți transmitem ce date personale deținem în acest moment despre tine. Te poți aștepta să avem doar datele pe care tu ni le-ai împărtășit (de exemplu, prin completarea unui formular de înscriere la unul dintre atelierele noastre);
  • Ai dreptul de a solicita și distrugerea datelor personale pe care le avem despre tine (dreptul de ,,a fi uitat”). Totuși, în anumite situații, această solicitare poate însemna și retragerea dintr-o anumită activitate (de exemplu, dacă ne soliciți să ștergem datele tale dintr-o înscriere la un curs, vom considera că ți-ai retras și participarea la eveniment având în vedere că ne aflăm în imposibilitatea de a lua legătura cu tine). De reținut că această solicitare nu se poate face atunci când datele sunt procesate în baza unor obligații legale.

Unde stocăm datele?

  • Pentru stocarea datelor tale folosim servicii precum Google Apps/Google Drive și Mailchimp. Datele sunt în cloud și ne asigurăm că sunt protejate la nivele înalte de securitate utilizând autentificare cu doi factori.
  • Stocarea datelor tale are strict scopul pentru care ne-ai dat acordul să colectăm informațiile, iar accesul la acestea este oferit doar persoanelor care au responsabilități directele atingerii acelui scop.
  • Pe suport de hârtie stocăm informații și date cu caracter personal doar atunci când este necesar (de exemplu, diagnostic, anchete sociale, contracte, deconturi).

Angajamentul echipei noastre

  • Știm că ai încredere în noi din toate punctele de vedere. De aceea, promitem să fim la fel de profesioniști și când vine vorba de protecția datelor tale personale, dar și ale celor apropiați (având în vedere că lucrăm cu copii de toate vârstele).
  • Ne asumăm responsabilitatea de a utiliza servicii de colectare/stocare/procesare a datelor personale care respectă legislația europeană.
  • Nu vom transfera datele tale personale către alte organizații, nu le vom vinde sau transfera și nici nu le vom utiliza în mod ilegitim sau în scopuri pentru care tu nu ți-ai dat acordul.