7 metode prin care putem sprijini copiii cu TSA să își organizeze eficient timpul și spațiul
Copiii care suferă de tulburări de spectru autist pot întâmpina probleme în a-și organiza timpul și a-și duce sarcinile la bun sfârșit. De asemenea, deseori au nevoie de ajutor pentru a-și organiza spațiul de lucru și/sau camera în care se joacă.
Cum îi putem sprijini noi?
- Le explicăm importanța utilizării calendarelor, orarelor;
- Identificăm și căutăm un coleg care să le amintească să își noteze lucrurile importante;
- Utilizăm și îi învațăm să pună în practică tehnici de studiu pentru a-și organiza notițele și timpul dedicat învățării (hărți conceptuale, rezumat, agendă de lucru);
- Le oferim o hartă cu toate camerele centrului/casei pentru a facilita identificarea lor și pentru a se descurca în caz că se rătăcesc.
- Rugăm un coleg/o colegă să îi acompanieze în schimbul de săli (la școală), doar dacă este necesar, pentru a evita să se dezorienteze.
- Anticipăm și le povestim despre posibilele schimbări de program sau de mediul luând în calcul dificultățile lor în a se putea adapta rapid
- Îi învățăm să își țină un jurnal personal.
Photo by Allen Taylor on Unsplash

Tags
aba
abilitati emotionale
abilitati sociale
activ
andrei ionel mocanu
andrei mocanu
autism
autist
bosumflare
cadre didactice
cauzele autismului
comportament
comportamente agresive
consecinte
copii
copil
coronavirus
covid
crize
dezvoltare
dizabilităţi
echipa
educatie
educatori
elevi
emotii
eveniment
familie
furie
integrare senzoriala
interventie
interventie logopedica
limbaj
nevoi speciale
parenting
parinti
reguli
smiorcaiala
spectru autism
tantrum
tata
terapie
tratare a autismului
tsa
tulburare