Logopedie
Obiectivele intervenţiei logopedice se traduc în dezvoltarea abilităților de ascultare, atenţie, imitaţie, înţelegere, memorare, pronunție şi socializare.
Ședințele de terapie logopedică se desfășoară în mare parte sub formă de joc. Primele 2-3 ședințe sunt de acomodare și construire a relației de prietenie cu logopedul. Copiii vor lucra mai ușor, vor dori să coopereze și să repete silabe și cuvinte după logoped dacă se vor simți în siguranță, acceptați și captivați de jocurile și jucării distractive, dar mai ales dacă văd în logoped un partener de joacă.
În cadrul evaluării logopedice se realizează și un inventar al pronunției tuturor sunetelor în mod independent, dar și în cuvinte (la începutul, la mijlocul și la sfârșitul lor).
Fiecare ședință începe cu exerciții de gimnastică fonoarticulatorie și exerciții de emitere a vocalelor și silabelor. La începutul terapiei logopedice se lucrează cu sunetele pe care copilul le poate pronunța bine pentru a-i crește încrederea în el și a fi motivat să participe ulterior la exercițiile care îi pot produce dificultăți. După această etapă, se lucrează și la corectarea pronunției celorlalte sunete, precum și la însușirea cuvintelor polisilabice.
Orice intervenție logopedică are nevoie, pentru a fi de succes, de automatizarea și generalizarea rezultatelor obținute în cadrul ședinței. De aceea, este important ca o serie de exerciții pe care le recomandă logopedul să fie repetate acasă.
Foto: canva.com
Vezi și direcțiile noastre de activitate
Tags
aba
abilitati sociale
activ
activity
ADHD
afterschool
ajuta copiii cu autism
ajutor
asociatia activity
autism
cadre didactice
citit
co-terapie
comportament
copii
copii atipici
copii cu autism
copii tipici
copil
crize de furie
diagnostic
echipa
educatie
educatori
elevi
emotii
empatie
eveniment
familie
furie
interventie
mama
nevoi
nevoi speciale
parinte co-terapeut
parinti
psihologie
redirectioneaza
redirectioneaza impozitul pe venit
reguli
tantrum
tata
terapie
tsa
tulburare